/**
A Grafikus felhasználói felület
fejezet példaprogramjai.
Egy program futtatásakor rendszerint valamilyen módon biztosítani kell a felhasználóval történő kommunikációt. Legegyszerűbb esetben elegendő, ha csak az indításkor adunk meg paramétereket és azután programunk már nem igényel további beavatkozást. Tipikusan ilyen feladat lehet például különböző számítások elvégeztetése vagy fájlok feldolgozása/előállítása: ekkor a {@link java.io} csomag felhasználásával kényelmesen megoldható a szükséges adatok átadása és átvétele. Más esetekben pedig egyszerűen nincs is rá igény, hogy a program közvetlenül emberi felhasználókkal lépjen kapcsolatba: a szerver típusú alkalmazások ugyanis csak más programok, azaz kliensei kéréseit szolgálják ki, a felhasználóval való kommunikáció megvalósítása ilyenkor csakis a kliens program feladata.Tartalomjegyzék a hivatkozott referenciákkal és felhasznált képekkel:A programok nagy részével azonban a felhasználó interaktív módon kerül kapcsolatba, ami azt jelenti, hogy a felhasználó és a program között (inter-) tulajdonképpen egy élő (aktív) párbeszéd alakul ki: a felhasználó adatokat ad meg, majd utasításokat ad ezen adatokkal történő műveletek elvégzésére, melyek eredményét a program visszajelzi, esetleg további adatokat kér be, vagy választási lehetőségeket kínál fel. Ezen működési mód megvalósítható karakteres kommunikációval is, ami valóban hasonlít egy párbeszéd lefolyására, de leggyakrabban mégis egy grafikus felhasználói felületen keresztül történik.
súlyossága