/**
A Java3D
fejezet példaprogramjai.
A fejezetben a Java programozási nyelv és a háromdimenziós grafika kapcsolatát tárgyaljuk.
Először megismerkedünk a háromdimenziós számítógépes grafika alapjaival, majd
átfogó képet adunk a Java3D kialakulásáról,
szerkezetéről, működési koncepciójáról, elsősorban elméleti síkon. A következő
nagy részben részletes gyakorlati útmutatást adunk az API
(Application Programming Interface)
programozására. Az anyag terjedelmes, 7 interfészt és 164 osztályt definiáltak a
{@code javax.media.j3d} csomagban, valamint 43 osztályt a {@code javax.vecmath} csomagban,
ezért nem tudunk apró részletességgel foglalkozni minden osztállyal.
A Java3D API bemutatása után röviden tárgyaljuk a vecmath csomag lehetőségeit, majd
végül egy szójegyzéket találhatunk, amely a leggyakoribb 3D-vel, illetve
Java3D-vel kapcsolatos fogalmak rövid definícióit tartalmazza.
Figyelem!
A példaprogramok lefordításához és futtatásához telepíteni kell a Java 3D API-t!
Tartalomjegyzék a hivatkozott referenciákkal és felhasznált képekkel:
- Bevezetés
-
- A háromdimenziós számítógépes grafikáról
- A modellezés
- Képek:
- Egy modellezőprogram (Maya) felhasználói felülete
- Poligon modellezés
- Képek:
- A kiindulási alakzat egy téglatest
- Az oldallapok kihúzása
- A kihúzott oldallapok újbóli kihúzása
- Az első és felső lapok kihúzása
- A kihúzott felső lap újbóli kihúzása
- Simítás felosztással
- Magasságmezők
- Képek:
- Magasságmező mint szürkeárnyalatos kép, és a belőle származó felület
- Parametrikus felületek
-
- Szorzatfelületek
- Képek:
- Egy explicit felület paramétervonalai
- NURBS felület, felületszobrászat
- Képek:
- A vezérlőpontok módosítása és felületszobrászat
- Konstruktív tömörtest geometria alapú modellezés
- Képek:
- Egyesítés, különbség, metszet
- Összetett objektum felépítése halmazműveletekkel
- Térfogati modellek
- Képek:
- CT berendezéssel mért térfogati adatok megjelenítése
- A képszintézis
- Képek:
- A képszintézis célja a valós világ illúziójának keltése
- A képszintézis lépései
- Képek:
- Felületi anyagmodellek
- Az árnyalási egyenlet egyszerűsített változata
-
- Transzformációk
-
- A Java3D felépítése
- Színtér-gráf
- Képek:
- Színtér-gráf hierarchia
- Renderelési modellek
- Képek:
- Egy lehetséges példa a részgráf optimalizálására
- Megjelenítési modellek
-
- A Java3D programozásáról
- Képek:
- Java3D koordináta-rendszere
- Kezdetek: {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.HelloJava3D} alkalmazás
- Képek:
- HelloJava3D alkalmazás
- Térbeli alakzatok elhelyezése és attribútumai
- 3D-s testek: Shape3D, GeometryArray
- Referenciák:
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.PointArrayDemo} példaprogram
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.LineArrayDemo} példaprogram
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.LineStripArrayDemo} példaprogram
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.TriangleArrayDemo} példaprogram
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.TriangleFanArrayDemo} példaprogram
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.TriangleStripArrayDemo} példaprogram
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.QuadArrayDemo} példaprogram
- Képek:
- PointArray és LineArray
- LineStrip és LineStripArray
- TriangleArray és QuadArray
- TriangleFan és TriangleStrip
- 3D-s szöveg: Text3D
- Referenciák:
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.Text3DDemo} példaprogram
- Képek:
- 3D-s megjelenés: Appearance
- Referenciák:
- Az {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.AppearanceDemo} példaprogram
- Képek:
- Transzformációk
-
- Textúrázás
- Referenciák:
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.TextureDemo} példaprogram
- Képek:
- Textúrázás folyamata
-
- A színtér-gráf rendszerezése
- Csoportok: a Group csomópont
- Referenciák:
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.SwitchDemo} példaprogram
- Osztott részgráfok
-
Kirajzolási alternatívák
- Raster
- Referenciák:
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.RasterDemo} példaprogram
- Képek:
- A Java3D nézet modell programozása
-
Színtér elemek viselkedése
- Viselkedési modell: Behavior csomópont
- Referenciák:
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.BehaviorDemo} példaprogram
- Interpolátorok
- Referenciák:
- Az {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.InterpolatorDemo} példaprogram
- Képek:
- Alpha függvény
- Különleges Behavior osztályok
-
- Morph
-
Interakció a színtérrel
- Kijelölés: Pick
- Referenciák:
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.PickingDemo} példaprogram
- Beviteli eszközök
-
A virtuális világ további elemei
- Fényforrások
- Referenciák:
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.LightingDemo} példaprogram
- Képek:
- Háttér
- Referenciák:
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.BackgroundDemo} példaprogram
- Képek:
- Köd
- Referenciák:
- A {@link elte.java2_utikalauz5.java3d.FogDemo} példaprogram
- Képek:
- Java3D hangforrások
-
- Akusztikus jellemzők
-
A VecMath csomag
Szójegyzék
@link.forrásfájl {@docRoot}/../data/java3d/src package-info.java
@author Antal György
*/
package elte.java2_utikalauz5.java3d;