|
Java 2 Útikalauz programozóknak 5.0 | ||||||||
| ELŐZŐ CSOMAG KÖVETKEZŐ CSOMAG | MEGOSZTVA EGY LAPON | ||||||||
Java3Dfejezet példaprogramjai.
Tovább lásd:
részletes leírás
| Osztályok | |
|---|---|
| AppearanceDemo | 3D kockák megjelenítése egy ablakban. |
| BackgroundDemo | Háttérkép használatra példaprogram. |
| BehaviorDemo | Kockaforgatási példa. |
| FogDemo | Ködös példaprogram. |
| HelloJava3D | 3D kocka megjelenítése egy ablakban. |
| InterpolatorDemo | Forgó kocka megjelenítése egy ablakban. |
| LightingDemo | Világításra példaprogram. |
| LineArrayDemo | Különálló színváltó vonalakat rajzol a képernyőre. |
| LineStripArrayDemo | Különálló színváltó vonalakat rajzol a képernyőre. |
| PickingDemo | 3D kiválasztás egérkattintással. |
| PointArrayDemo | Színes pontok megjelenítése egy ablakban. |
| QuadArrayDemo | Színváltós négyszögek megjelenítése egy ablakban. |
| RasterDemo | 3D kockák megjelenítése egy ablakban. |
| SwitchDemo | Csoportkezelés. |
| Text3DDemo | 3D szöveg megjelenítése egy ablakban. |
| TextureDemo | 3D kocka textúrázása. |
| TransformDemo | 3D transzformációk szemléltetése. |
| TriangleArrayDemo | Háromszögek megjelenítése egy ablakban. |
| TriangleFanArrayDemo | Háromszögek megjelenítése egy ablakban. |
| TriangleStripArrayDemo | Háromszögek megjelenítése egy ablakban. |
A Java3D
fejezet példaprogramjai.
A fejezetben a Java programozási nyelv és a háromdimenziós grafika kapcsolatát tárgyaljuk. Először megismerkedünk a háromdimenziós számítógépes grafika alapjaival, majd átfogó képet adunk a Java3D kialakulásáról, szerkezetéről, működési koncepciójáról, elsősorban elméleti síkon. A következő nagy részben részletes gyakorlati útmutatást adunk az API (Application Programming Interface) programozására. Az anyag terjedelmes, 7 interfészt és 164 osztályt definiáltak aFigyelem! A példaprogramok lefordításához és futtatásához telepíteni kell a Java 3D API-t!javax.media.j3dcsomagban, valamint 43 osztályt ajavax.vecmathcsomagban, ezért nem tudunk apró részletességgel foglalkozni minden osztállyal. A Java3D API bemutatása után röviden tárgyaljuk a vecmath csomag lehetőségeit, majd végül egy szójegyzéket találhatunk, amely a leggyakoribb 3D-vel, illetve Java3D-vel kapcsolatos fogalmak rövid definícióit tartalmazza.









HelloJava3D alkalmazás
PointArrayDemo példaprogram
LineArrayDemo példaprogram
LineStripArrayDemo példaprogram
TriangleArrayDemo példaprogram
TriangleFanArrayDemo példaprogram
TriangleStripArrayDemo példaprogram
QuadArrayDemo példaprogram



Text3DDemo példaprogram
AppearanceDemo példaprogram
TextureDemo példaprogram
SwitchDemo példaprogram
RasterDemo példaprogram
BehaviorDemo példaprogram
InterpolatorDemo példaprogram
PickingDemo példaprogram
LightingDemo példaprogram
BackgroundDemo példaprogram
FogDemo példaprogram
|
Java 2 Útikalauz programozóknak 5.0 | ||||||||
| ELŐZŐ CSOMAG KÖVETKEZŐ CSOMAG | MEGOSZTVA EGY LAPON | ||||||||