|
Java 2 Útikalauz programozóknak 5.0 | ||||||||
ELŐZŐ CSOMAG KÖVETKEZŐ CSOMAG | MEGOSZTVA EGY LAPON |
Java3Dfejezet példaprogramjai.
Tovább lásd:
részletes leírás
Osztályok | |
---|---|
AppearanceDemo | 3D kockák megjelenítése egy ablakban. |
BackgroundDemo | Háttérkép használatra példaprogram. |
BehaviorDemo | Kockaforgatási példa. |
FogDemo | Ködös példaprogram. |
HelloJava3D | 3D kocka megjelenítése egy ablakban. |
InterpolatorDemo | Forgó kocka megjelenítése egy ablakban. |
LightingDemo | Világításra példaprogram. |
LineArrayDemo | Különálló színváltó vonalakat rajzol a képernyőre. |
LineStripArrayDemo | Különálló színváltó vonalakat rajzol a képernyőre. |
PickingDemo | 3D kiválasztás egérkattintással. |
PointArrayDemo | Színes pontok megjelenítése egy ablakban. |
QuadArrayDemo | Színváltós négyszögek megjelenítése egy ablakban. |
RasterDemo | 3D kockák megjelenítése egy ablakban. |
SwitchDemo | Csoportkezelés. |
Text3DDemo | 3D szöveg megjelenítése egy ablakban. |
TextureDemo | 3D kocka textúrázása. |
TransformDemo | 3D transzformációk szemléltetése. |
TriangleArrayDemo | Háromszögek megjelenítése egy ablakban. |
TriangleFanArrayDemo | Háromszögek megjelenítése egy ablakban. |
TriangleStripArrayDemo | Háromszögek megjelenítése egy ablakban. |
A Java3D
fejezet példaprogramjai.
A fejezetben a Java programozási nyelv és a háromdimenziós grafika kapcsolatát tárgyaljuk. Először megismerkedünk a háromdimenziós számítógépes grafika alapjaival, majd átfogó képet adunk a Java3D kialakulásáról, szerkezetéről, működési koncepciójáról, elsősorban elméleti síkon. A következő nagy részben részletes gyakorlati útmutatást adunk az API (Application Programming Interface) programozására. Az anyag terjedelmes, 7 interfészt és 164 osztályt definiáltak aFigyelem! A példaprogramok lefordításához és futtatásához telepíteni kell a Java 3D API-t!javax.media.j3d
csomagban, valamint 43 osztályt ajavax.vecmath
csomagban, ezért nem tudunk apró részletességgel foglalkozni minden osztállyal. A Java3D API bemutatása után röviden tárgyaljuk a vecmath csomag lehetőségeit, majd végül egy szójegyzéket találhatunk, amely a leggyakoribb 3D-vel, illetve Java3D-vel kapcsolatos fogalmak rövid definícióit tartalmazza.
HelloJava3D
alkalmazás
PointArrayDemo
példaprogram
LineArrayDemo
példaprogram
LineStripArrayDemo
példaprogram
TriangleArrayDemo
példaprogram
TriangleFanArrayDemo
példaprogram
TriangleStripArrayDemo
példaprogram
QuadArrayDemo
példaprogram
Text3DDemo
példaprogram
AppearanceDemo
példaprogram
TextureDemo
példaprogram
SwitchDemo
példaprogram
RasterDemo
példaprogram
BehaviorDemo
példaprogram
InterpolatorDemo
példaprogram
PickingDemo
példaprogram
LightingDemo
példaprogram
BackgroundDemo
példaprogram
FogDemo
példaprogram
|
Java 2 Útikalauz programozóknak 5.0 | ||||||||
ELŐZŐ CSOMAG KÖVETKEZŐ CSOMAG | MEGOSZTVA EGY LAPON |