|
Java 2 Útikalauz programozóknak 5.0 | ||||||||
| ELŐZŐ CSOMAG KÖVETKEZŐ CSOMAG | MEGOSZTVA EGY LAPON | ||||||||
Grafikus felhasználói felületfejezet példaprogramjai.
Tovább lásd:
részletes leírás
| Interfészek | |
|---|---|
| TesztLayout.MeretSzamolo | Segédinterfész a méretkiszámításhoz. |
| Osztályok | |
|---|---|
| AblakTeszt | Példaprogram az AWT ablakai használatának szemléltetésére. |
| AblakTeszt.Ablak | Bezárható és automatikusan optimális méretű főablak. |
| BorderLayoutTeszt | Példaprogram a BorderLayout elrendezési stratégia szemléltetésére. |
| CanvasPaintTeszt | Képernyőn mászkáló kukacszerű egyszerű animáció megvalósítása nehézsúlyú
(Canvas) grafikus komponenssel. |
| CheckboxTeszt | Kiválasztható és rádiógombokat szemléltető példaprogram. |
| DnDTeszt | Példaprogram az adatáthúzási (Drag&Drop) művelet szemléltetésére, amely képes áthúzással adatok vételére és átadására. |
| EsemenyTeszt | Üres felhasználói felület beviteli események figyelésére és kilistázására. |
| FaktorialisGUI | Egyszerű felhasználói felület faktoriális számító példaprogramunkhoz. |
| FlowLayoutTeszt | Példaprogram a FlowLayout elrendezési stratégia szemléltetésére. |
| FokuszTeszt | Példaprogram a fókuszkezelés szemléltetésére. |
| GridBagLayoutTeszt | Példaprogram a GridBagLayout elrendezési stratégia szemléltetésére. |
| GridLayoutTeszt | Példaprogram a GridLayout elrendezési stratégia szemléltetésére. |
| IMTeszt | Példaprogram magyar ékezetes betűk megadására beviteli módszer segítségével. |
| IMTeszt.Leiro | Ékezetes betűk beviteli módszerének leíróosztálya |
| LayoutTeszt | Példaprogram az elrendezési stratégiák szemléltetésére. |
| ListaTeszt | Listákat szemléltető példaprogram. |
| MenuTeszt | A fejezet példaprogramjainak összefoglalása menük segítségével. |
| NullLayoutTeszt | Példaprogram a kézi elrendezési stratégia szemléltetésére. |
| PaintTeszt | Képernyőn mászkáló kukacszerű egyszerű animáció a megjelenítő metódusok használatának szemléltetésére. |
| PehelyPaintTeszt | Képernyőn mászkáló kukacszerű egyszerű animáció megvalósítása pehelysúlyú
(Component) grafikus komponenssel. |
| RoboTeszt | Alacsonyszintű beviteli események rögzítése és visszajátszása. |
| ScrollbarTeszt | Görgetősávos színkeverő példaprogram. |
| ScrollPaneTeszt | Példaprogram a teljes TesztLayout elrendezési stratégia görgetett szemléltetésére. |
| ScrollPaneTeszt.Layout | Görgethető panelek látható ablakméretéhez viszonyított méretarányokkal dolgozó elrendezési stratégia. |
| TesztLayout | Méretarányokkal megadott komponensek elrendezési stratégiája. |
| TesztLayout.Constraints | Pakolási jellemző a TesztLayout elrendezési stratégiához. |
| TobbSorosCimke | Többsoros címke saját példaprogrammal. |
| ToolkitTeszt | Az AWT ablakozórendszer jellemzői használatát kijelző példaprogram. |
| ToolkitTeszt.WToolkit | Window ablakozórendszer jellemzőit figyelő Toolkit |
A Grafikus felhasználói felület
fejezet példaprogramjai.
Egy program futtatásakor rendszerint valamilyen módon biztosítani kell a felhasználóval történő kommunikációt. Legegyszerűbb esetben elegendő, ha csak az indításkor adunk meg paramétereket és azután programunk már nem igényel további beavatkozást. Tipikusan ilyen feladat lehet például különböző számítások elvégeztetése vagy fájlok feldolgozása/előállítása: ekkor aTartalomjegyzék a hivatkozott referenciákkal és felhasznált képekkel:java.iocsomag felhasználásával kényelmesen megoldható a szükséges adatok átadása és átvétele. Más esetekben pedig egyszerűen nincs is rá igény, hogy a program közvetlenül emberi felhasználókkal lépjen kapcsolatba: a szerver típusú alkalmazások ugyanis csak más programok, azaz kliensei kéréseit szolgálják ki, a felhasználóval való kommunikáció megvalósítása ilyenkor csakis a kliens program feladata.A programok nagy részével azonban a felhasználó interaktív módon kerül kapcsolatba, ami azt jelenti, hogy a felhasználó és a program között (inter-) tulajdonképpen egy élő (aktív) párbeszéd alakul ki: a felhasználó adatokat ad meg, majd utasításokat ad ezen adatokkal történő műveletek elvégzésére, melyek eredményét a program visszajelzi, esetleg további adatokat kér be, vagy választási lehetőségeket kínál fel. Ezen működési mód megvalósítható karakteres kommunikációval is, ami valóban hasonlít egy párbeszéd lefolyására, de leggyakrabban mégis egy grafikus felhasználói felületen keresztül történik.
FaktorialisGUI példaprogram
FaktorialisGUI példaprogram felhasználói felülete
EventObject osztály
AWTEvent osztály
ComponentEvent osztály
InputEvent osztály
KeyEvent osztály
AWTKeyStroke osztály
MouseEvent osztály
MouseWheelEvent osztály
EventQueue osztály
InvocationEvent osztály
AWTEventListener interfész
AWTEventMulticaster osztály
KeyListener interfész
MouseListener interfész
MouseMotionListener interfész
MouseWheelListener interfész
EsemenyTeszt példaprogram
Toolkit osztály
ToolkitTeszt példaprogram
GraphicsEnvironment osztály
GraphicsDevice osztály
GraphicsConfiguration osztály
Font osztály
FontMetrics osztály
LineMetrics osztály
Color osztály
SystemColor osztály
Image osztály
ImageObserver interfész
MediaTracker osztály
Graphics osztály
Component osztály
Canvas osztály
VolatileImage osztály
BufferStrategy osztály
PaintTeszt példaprogram
CanvasPaintTeszt példaprogram
CanvasPaintTeszt példaprogram felhasználói felülete
Container osztály
súlyossága
PehelyPaintTeszt példaprogram
LayoutManager interfész
LayoutManager2 interfész
TesztLayout példa elrendezési stratégia
LayoutTeszt példaprogram
LayoutTeszt példaprogram felhasználói felülete jobbról balra függőleges, valamint balról jobbra vízszintes irányultsággal középre igazítva és a komponensek közt beállított térközzel
NullLayoutTeszt példaprogram
CardLayout elrendezési stratégia
BorderLayout elrendezési stratégia
BorderLayoutTeszt példaprogram
BorderLayoutTeszt példaprogram teljesen és részlegesen kitöltött felhasználói felülete balról jobbra és jobbról balra irányultsággal, valamint a komponensek közti térközzel
FlowLayout elrendezési stratégia
FlowLayoutTeszt példaprogram
FlowLayoutTeszt példaprogram felhasználói felülete balra és középre igazítással, valamint jobbról balra irányultsággal és jobbra igazítással
GridLayout elrendezési stratégia
GridLayoutTeszt példaprogram
GridLayoutTeszt példaprogram felhasználói felülete balról jobbra, valamint jobbról balra irányultsággal és a komponensek közti térközzel
GridBagLayout elrendezési stratégia
GridBagLayoutTeszt példaprogram
GridBagLayoutTeszt példaprogram felhasználói felülete
KeyboardFocusManager osztály
DefaultKeyboardFocusManager osztály
KeyEventDispatcher interfész
KeyEventPostProcessor interfész
FocusEvent osztály
FocusListener interfész
FocusTraversalPolicy osztály
ContainerOrderFocusTraversalPolicy osztály
DefaultFocusTraversalPolicy osztály
FokuszTeszt példaprogram
Window osztály
Frame osztály
WindowEvent osztály
WindowListener interfész
WindowStateListener interfész
WindowFocusListener interfész
Dialog osztály
FileDialog osztály
AblakTeszt példaprogram
Panel osztály
ScrollPane osztály
Adjustable interfész
AdjustmentEvent osztály
AdjustmentListener interfész
ScrollPaneTeszt példaprogram
Canvas
Label osztály
TobbSorosCimke példaprogram
TobbSorosCimke példaprogram felhasználói felülete
Button osztály
ActionEvent osztály
ActionListener interfész
Checkbox osztály
ItemEvent osztály
ItemListener interfész
ItemSelectable interfész
CheckboxGroup osztály
CheckboxTeszt példaprogram
CheckboxTeszt példaprogram felhasználói felülete
TextComponent osztály
TextEvent osztály
TextListener interfész
TextField osztály
TextArea osztály
List osztály
Choice osztály
ListaTeszt példaprogram
ListaTeszt példaprogram felhasználói felülete
Scrollbar osztály
ScrollbarTeszt példaprogram
MenuComponent osztály
MenuItem osztály
MenuShortcut osztály
CheckboxMenuItem osztály
MenuContainer interfész
Menu osztály
MenuBar osztály
PopupMenu osztály
MenuTeszt példaprogram
java.awt.dnd csomag
java.awt.datatransfer csomag
DragGestureRecognizer osztály
DnDConstants osztály
DragGestureEvent osztály
DragGestureListener interfész
MouseDragGestureRecognizer osztály
DragSource osztály
DragSourceContext osztály
DragSourceEvent osztály
DragSourceDragEvent osztály
DragSourceDropEvent osztály
DragSourceListener interfész
DragSourceMotionListener interfész
DropTarget osztály
DropTargetContext osztály
DropTargetEvent osztály
DropTargetDragEvent osztály
DropTargetDropEvent osztály
DropTargetListener interfész
Autoscroll interfész
Transferable interfész
StringSelection osztály
DataFlavor osztály
FlavorMap interfész
FlavorTable interfész
SystemFlavorMap osztály
InvalidDnDOperationException kivétel
Clipboard osztály
ClipboardOwner interfész
FlavorEvent osztály
FlavorListener interfész
DnDTeszt példaprogram
java.awt.im csomag
InputContext osztály
InputSubset osztály
InputMethodEvent osztály
InputMethodListener interfész
InputMethodHighlight osztály
InputMethodRequests interfész
java.awt.im.spi csomag
InputMethodDescription interfész
InputMethod interfész
InputMethodContext interfész
IMTeszt példaprogram
javax.accessibility csomag
Accessible interfész
AccessibleContext osztály
AccessibleAction interfész
AccessibleComponent interfész
AccessibleSelection interfész
AccessibleText interfész
AccessibleEditableText interfész
AccessibleHypertext interfész
AccessibleHyperlink osztály
AccessibleValue interfész
AccessibleTable interfész
AccessibleRole osztály
AccessibleRelation osztály
AccessibleRelationSet osztály
AccessibleState osztály
AccessibleStateSet osztály
Robot osztály
RoboTeszt példaprogram
AWTPermisson osztály
|
Java 2 Útikalauz programozóknak 5.0 | ||||||||
| ELŐZŐ CSOMAG KÖVETKEZŐ CSOMAG | MEGOSZTVA EGY LAPON | ||||||||